2019-03-26

le mardi 26 mars 2019

Image result for questionsLe site du jour:  Quizlet Live - les questions
FSF 1P      
le but d'apprentissage (learning goal): Nous décrivons notre famille
  • On écoute: Notability or HUB module "Listening" document "DELF A1 Hachette CE Je me prépare" act.17-18. (les numéros)
  • Ma famille: Developing conversation with partner for assessment next week.  Today, reviewing and noting possible questions. Use Quizlet: Asking and answering questions about family and  Quizlet - les questions to help. 
    • Mon blogue - 4th post: "Ma famille" - 10 sentences about your family. Details in the HUB module "Mon blogue". Edit using BonPatron and publish. Must also be submitted to Dropbox.  Due today. 
    • Read posts of your network and comment. 
  • If all done, Duolingo, LyricsTraining, Digital Dialects or FreeRice 
      • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
          • Mon blogue - should have 3 posts done now and "Ma famille" done or almost done. 
          • LyricsTraining, Duolingo
        FSF 3U/4U    
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous faisons un discours.  
        • Discours Oratoire -  "Dress rehearsal" presentations to class Tues/Wed March 26-27.
          • Developing 2 - 3 questions per speech with small group.
          • Circonlocution - HUB module "Speaking activities"
          • Evaluation rubric - HUB module "Speaking activities".
        • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
          • Image result for questions
          • Mon blogue - la relâche de mars
          • LyricsTraining, Duolingo, Language Gym, Tex's French Grammar - present indicative, l'imparfait, continue working on DELF exam
        FSF 1D 
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous décrivons quelqu'un.
        • On écoute: Notability/HUB "Listening" "DELF A2 Hachette Je me prépare". We will do ex. 18 - 19 together.
        • le passé composé: review and practice
        • On parle: "Entrevue - "Je suis à la télévision". HUB module "Speaking Activities". Work time with partner to collect information about celebrity/athlete/author. 
          • Discuss interview parameters and possible questions. 
        • If all done, Duolingo, LyricsTraining, Digital Dialects or FreeRice 
                • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
                    • Mon blogue - should have 3 posts published now. 
                    • LyricsTraining, Duolingo

                  No comments:

                  Post a Comment