2019-03-27

le mercredi 27 mars 2019

Image result for osslt literacy testOSSLT (Literacy test) so new schedule for the day
Le site du jour:  Quizizz - les questions & Practice link - les questions
FSF 1P      
le but d'apprentissage (learning goal): Nous décrivons notre famille
  • On écoute: assessment: Notability or HUB module "Listening" document "DELF A1 Hachette CE Je me prépare" act.18-20. (les numéros)
  • On lit:  Notability or HUB module "Reading" document "DELF A1 Hachette CE Je m'entraine" act.15-16.
  • Ma famille: Developing conversation with partner for assessment next week.  Today, reviewing and noting possible questions. Use Quizlet - les questions to help. 
  • If all done, Duolingo, LyricsTraining, Digital Dialects or FreeRice 
      • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
          • Mon blogue - should have 4 posts done now with "Ma famille" published and also submitted to Dropbox. See poster at back of classroom for a summary.
          • LyricsTraining, Duolingo
        FSF 3U/4U    
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous faisons un discours.  
        • Discours Oratoire -  "Dress rehearsal" presentations to class Tues/Wed March 26-27.
          • Developing 2 - 3 questions per speech with small group.
          • Circonlocution - HUB module "Speaking activities"
          • Evaluation rubric - HUB module "Speaking activities".
        • Verb practice: Tex's French Grammar - verb practice
        • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
          • Mon blogue - la relâche de mars
          • LyricsTraining, Duolingo, Language Gym, Tex's French Grammar - present indicative, l'imparfait, continue working on DELF exam
        FSF 1D 
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous décrivons quelqu'un.

        No comments:

        Post a Comment