2019-03-22

le vendredi 22 mars 2019

Le site du jour: Ma famille - chanson - Alain le Lait
Image result for springFSF 1P      
le but d'apprentissage (learning goal): Nous décrivons notre famille
  • On lit:  Notability or HUB module "Reading" document "DELF A1 Hachette CE Je m'entraine". We are doing act.11 & 12 together.
  • On écrit: Mon blogue. 
    • 4th post: "Ma famille" - 10 sentences about your family. Details in the HUB module "Mon blogue".
    • Personal network (mon reseau personnel) - circle of 3 - 4 friends. Read the posts of all the friends in your network and make positive comments. 
    • Customize your blog site - profile photo or create an avatar, choose your theme.
  • If all done, Duolingo, LyricsTraining, Digital Dialects or FreeRice 
      • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
          • Mon blogue - should have 3 posts done now. 
          • LyricsTraining, Duolingo
        FSF 3U/4U    
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous faisons un discours.  
        • Discours Oratoire -  Practicing, critiquing, writing and revising. Beginning phrase: “Chers juges, chers parents, chers professeurs et chers amis,” and state the title of the speech at the beginning. Presentations to class Tues/Wed March 26-27. Setting up presentation schedule today. Evaluation rubric - HUB module "Speaking activities".
        • Letter to the editor re: iPads. 
        • optional: extra practice for passé composé vs. imparfait: Tex's French Grammar - passe compose vs imparfait & Tex's French Grammar - p.c. vs. imparfait interactive quiz
        • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
          • Mon blogue - la relâche de mars
          • LyricsTraining, Duolingo, Language Gym, Tex's French Grammar - present indicative, l'imparfait, continue working on DELF exam
        FSF 1D 
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous décrivons quelqu'un.
        • On lit: HUB module "Reading Activity" document "Hachette A2 CE Je me prepare" (in Notability).  We will correct activités 16 - 17. 
        • On parle: "Entrevue - "Je suis à la télévision". Download into Notability from the HUB module "Speaking Activities". Work time with partner to choose celebrity/athlete/author and collect information. 
          • If all done, Duolingo, LyricsTraining, Digital Dialects or FreeRice 
                  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if all caught up. Students may wish to do some review or practice, perhaps using Home Study extras 
                      • Mon blogue - should have 3 posts published now. 
                      • LyricsTraining, Duolingo

                    No comments:

                    Post a Comment