2019-04-15

le mardi 16 avril 2019

Image result for notre dame cathedralLe site du jour: Notre Dame
FSF 1P     
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des directions
  • Take up/Review of Lego Vocabulary pages from April 15th 
  • Les Directions autour de Henderson 
    • Peer editing -  la tâche finale de l’écrit - See Dropbox for checklist. 
    • Continue writing.
    • Take photos to add to directions. 
  • On pratique vocabulary Quizlet: Les Directions - des phrases or Quizizz: Les Directions
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Mon blogue - 4 posts done. See poster at back of classroom for a summary.
    • check Dropbox for all assignments
    • LyricsTraining, Duolingo, etc.
Image result for notre dame cathedralFSF 3U/4U    
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment éviter la répétition.  
  • On écoute: Hachette activities Hub Module “les activities d’écoute”. Download 2 documents to Notability: "DELF A2 Hachette pg.20-30 Je m'entraîne" and "DELF B1 Hachette CO Je me prépare". Today, we will do A2 act.1 & 2 and B1 act.1, 2 & 3. 
  • On litNotre-Dame, «notre drame» ​
  • On apprend: Un Leçon:  L’ordre des pronoms - Examples with multiple pronouns.  Complete 1-2 as class. Work with partner to complete other examples.
    • HUB module "La grammaire" submodule "les pronoms" - choose activities for practicing pronouns. 
  • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Mon blogue - reading posts from your network.
    • LyricsTraining, Duolingo, Language Gym, Tex's French Grammar -Tex's French Grammar - verb practice, continue working on DELF sample exam
Image result for notre dame cathedralFSF 1D 
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des directions.
  • Take up/Review of Lego Vocabulary pages from April 15th
  • Les Directions autour de Henderson 
    • Peer editing -  la tâche finale de l’écrit - See Dropbox for checklist. 
    • Continue writing.
    • Take photos to add to directions. 
  • Optional: On litNotre-Dame, «notre drame» ​
  • On pratiquevocabulary on  Quizlet: Les Directions - des phrases or Quizizz: Les Directions
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Je suis a la television:  
      • "L'Entrevue -"Je suis à la télévision" HUB module "Speaking Activities" -April 5 
      • article of 12-15 sentences - a blog post  Fri. April 5 (in HUB module "Mon Blogue" and also submitted to Dropbox.   
    • Mon blogue - See poster at back of classroom for details.  
    • LyricsTraining, Duolingo, etc.

No comments:

Post a Comment