2019-04-17

le mercredi 17 avril 2019

Le site du jour: Les Traditions De Pâques – Easter’s Traditions In France
Image result for notre dame cathedral lego setFSF 1P     
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des directions
  • Lego Activity - l’interaction pour décrire comment construire une chose avec lego  
  • Les Directions autour de Henderson 
    • La tâche finale d’écrit - temps pour finir l’écrit
    • Remettez les travails à Dropbox à la fin de cours
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Mon blogue - 4 posts done. See poster at back of classroom for a summary.
    • check Dropbox for all assignments
    • LyricsTraining, Duolingo, etc.
Image result for legoFSF 3U/4U    
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment éviter la répétition.  
  • On écoute:  Hachette activities Hub Module “les activities d’écoute” (in Notability)
    • A2 - act.3 & 4 (Je m'entraîne)
    • B1 - Je me prépare - Partie D - Act.15-19
  • On lit: choisissez entre deux activités pour lire - HUB module "Reading - la lecture". Choose one of the 2 following activities: 
    • document "Hachette A2 CE Je m'entraîne"  - Do pg.43-44 
    • OR "Hachette B1 CE Je me prépare pg.26-40" Do pg 27-29. Time to work in class. Complete for tomorrow. 
  • HUB module "La grammaire" submodule "les pronoms" - choose activities for practicing pronouns. 
  • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Mon blogue - reading posts from your network.
    • LyricsTraining, Duolingo, Language Gym, Tex's French Grammar -Tex's French Grammar - verb practice, continue working on DELF sample exam
FSF 1D 
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des directions.
    Image result for notre dame cathedral lego set
  • Lego Activity - l’interaction pour décrire comment construire une chose avec lego  
  • On parle: commencez l’activité finale pour la production orale 
  • Les Directions autour de Henderson - Dropbox if not already submitted.
  • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If class class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
    • Mon blogue - See poster at back of classroom for details.  
    • LyricsTraining, Duolingo, etc.

No comments:

Post a Comment