2014-05-01

le jeudi 1er mai 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé.
  • Computer lab today to type and edit la bonne copie of Mon Monstre using BonPatron
  • Mon Monstre - la tâche finale:  
    • Le brouillon with feedback was returned to students - working in computer lab on good copy which is due tomorrow.  Follow assignment handouts & due dates (see photo below).  There has been work time in class, but some work will need to be finished at home.  Use le paquet de fiches de références - lots of resources, vocabulary, expressions - to help in planning and writing.
  • le passé composé -  Remember you are using le passé composé in your monster project, so you can learn and study as you are working on the project.
    • Checked reference/study sheet. Need to know how to conjugate and use –er, -ir, -re, irregular, and être (with subject-verb agreement) verbs in the passé composé for the test.  Also negative and interrogative forms.
    • test sommative - le 2 mai
        • les devoirs:
          • Mon Monstre - create your monster
            • le monstre - le 25 avril
            • les idées, le plan - le 25 avril
            • le brouillon - le 29 avril
            • la bonne copie - le 2 mai (Nous avons la salle des ordinateurs le 1er mai)
            • la partie orale - le 7 mai





          • le passé composé - test - le 2 mai.  Reference/study sheet for Thursday May 1.
          • Journal/blog:  Should have at least 9 entries done by now.  Follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  my goals for the last 2 months of the semester, 
        FIF 1D
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous révisons et comprendre Notre-Dame de Paris.  Nous parlons des événements au passé.  Nous apprenons comment faire le processus d'écriture.
        • Computer lab today to type and edit la bonne copie of l'article du journal using BonPatron
        • l'article du journal (newspaper article) - Notre-Dame de Paris  
          • le brouillon was handed back today with feedback.  In computer lab today to work on good copy which is due Fri. May 2.
          • la tâche finale pour NDP - les fiches,   Follow assignment package carefully to make your work easier and better. Use le passé composé & l'imparfait in your article.  
        • l'imparfait et le passé composé 
          • checked reference/study sheet to prepare for test Fri. May 2.
            • les devoirs: 
                • Notre-Dame de Paris - l'article du journal 
                  • le brouillon -  was due - le mardi 29 avril
                  • la bonne copie - le vendredi 2 mai (in computer lab le 1er mai) 
                • l'imparfait vs. le passé composé - review - reference/study sheet for Thursday - test sommative le 2 mai
                • Journal/blog: Should have at least 9 entries done by now.  Follow assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.   Topic suggestions this week:  mes buts pour les derniers 2 mois du semestre, mes projets pour l'année prochaine/ l'été

              No comments:

              Post a Comment