2015-12-09

le mercredi 9 décembre 2015

Site of the day: 5 coups coeur du marché casse-noisette
ENG 2D 
learning goal: We are reading for meaning.
    • To Kill a Mockingbird
    • Homework:
      • Read or re-read To Kill a Mockingbird chapters 8 - 11 - prepare for quiz tomorrow.
      • Bring a book to read quietly in class for any time that you finish your class work early. Read regularly at home.
    FIF 1D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écrire.
    • la chanson: Golden Baby par Coeur de Pirate  Merci Nilani!
    • Worked in computer lab 319 today.  There are several choices of activities. 
    • Blog is due this Friday December 11.  See this post: Journal/blog FIF 1D or your assignment paper for details. This week's suggested topic: la réflexion - la 10e entrée - Qu'est-ce que j'ai appris pendant les 10 semaines? Est-ce que j'ai accompli mes objectifs de la première entrée?.
      • When 10th entry is completed, choose Mes meilleures 3 entrées, identify them by making a new post, then can edit them to improve the level of communication. When all done, complete the checklist to submit along with the rubric.
      • Read blog entries from your network of 2 - 3 friends that you follow. Read each other's blog entries each week.
    • Other choices:
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in:  Home Study extras
        • Notre-Dame de Paris - comparison due Fri. Dec. 11.  See above for details.
        • Optional re-test le passé composé et l'imparfait next week. See Re-test post for procedures.
        • blog - this week's suggested topics: la réflexion - la 10e entrée - Qu'est-ce que j'ai appris pendant les 10 semaines? Est-ce que j'ai accompli mes objectifs de la première entrée? When 10th entry is completed, choose Mes meilleures 3 entrées, identify them by making a new post, then can edit them to improve the level of communication. See this post: Journal/blog FIF 1D or your assignment paper for details. When all done, complete the checklist to submit along with the rubric.
      FSF 1D
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment écrire des expériences.
      • la chanson: Golden Baby par Coeur de Pirate  Merci Nilani!
      • Worked in computer lab 319 today.  There are several choices of activities. 
      • Blog is due this Friday December 11. See this post: Journal/blog FSF 1D or your assignment paper for more details. This week's suggested topics: la réflexion - la 10e entrée - Qu'est-ce que j'ai appris pendant les 10 semaines? Est-ce que j'ai accompli mes objectifs de la première entrée?.
        • When 10th entry is completed, choose Mes meilleures 3 entrées, identify them by making a new post, then can edit them to improve the level of communication. When all done, complete the checklist to submit along with the rubric.
        • Read blog entries from your network of 2 - 3 friends that you follow. Read each other's blog entries each week.
      • Other choices: 
          • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in:  Home Study extras
            • les verbes au présent: Optional re-test next week. See Re-test post for procedures. Complete corrections of own test for tomorrow for a couple of bonus points. See answer keys below. 
            • blog - this week's suggested topic: la réflexion - la 10e entrée - Qu'est-ce que j'ai appris pendant les 10 semaines? Est-ce que j'ai accompli mes objectifs de la première entrée? See this post: Journal/blog FSF 1D or your assignment paper for more details. 

          No comments:

          Post a Comment