2017-10-02

le lundi 2 octobre 2017

Image result for black m albumLe site du jour: Can You Really Learn French in 6 Months? Here's Your Strategic Study Plan
FSF 1P  le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des descriptions
  • la chanson de lundi: Black M - Sur ma route & Black M - Sur ma route - paroles 
  • Ma personnalité et mes activités - Speaking/writing activity - See module "les adjectifs" in the HUB.Brainstorming & writing ideas, starting sentences. Good copy will be due to the Dropbox Oct. 3.
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Je me présente/mon introduction - was due Sept 25.
      • Listen to French music.
      • Ma personnalité et mes activités - due Oct. 3. 
    FSF 2D   
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de la personnalité.
    • la chanson de lundi: Black M - Sur ma route & Black M - Sur ma route - paroles 
    • Mon blogue - in HWDSB Commons. Choose a title in French i.e. Le Blogue de ___________. 
      • First post - Ma personnalité et mes activités - start outline and then first draft. Use vocabulary sheets in the HUB module "le vocabulaire et les expressions" to help. 10 - 12 sentence in total. Structure - beginning, middle, end.
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Je me présente/mon introduction - was due Sept 20.
      • Listen to French music
      • Mon bloque - premier article - Ma personnalite et mes activités

    No comments:

    Post a Comment