2017-10-04

le mercredi 4 octobre 2017

Le site du jour: How to Speak French Now: 25 Essential Phrases for Beginners
Image result for écoleFSF 1P  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons des descriptions
  • On écoute: FLE video A1: Les matières scolaires Discuss strategies then do on own. Submit results to Code de Professeur:  Ms.K-J
  • On parleHow to introduce someone Watch and discuss. Choose a partner or group of 3 and practice introducing your friend to someone. Assessment Friday. 
  • Ma personnalité et mes activités - writing - See module "les adjectifs" in the HUB. Good copy was due to the Dropbox Oct. 3.
    • les devoirs: Should be spending 15 - 20 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Je me présente/mon introduction - due Sept 25.
      • Listen to French music.
      • Ma personnalité et mes activités - due Oct. 3. 
    FSF 2D   
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous parlons de la personnalité.
    • On parle: Avez-vous déjà vu - Un Boys-Band de Poussins & Avez vous déjà vu..? Une girafe avec un collier?
    • Mon blogue - in HWDSB Commons. 
      • First post - Ma personnalité et mes activités - Finish draft - 10 - 12 sentence in total. Structure - beginning, middle, end. Use BonPatron to help with editing. Aim to publish by the end of the day.
    • les devoirs: Should be spending 20 - 30 minutes daily on French home study Monday through Thursday. If all class work is completed, follow suggestions in Home Study extras
      • Je me présente/mon introduction - due Sept 20.
      • Listen to French music
      • Mon blogue - premier article - publication le 4 octobre.

    No comments:

    Post a Comment