2012-04-18

le mercredi 18 avril 2012

FIF 3U
  • le but d'apprentissage:  Comment mieux lire.
  • Finished taking up re-test le passé composé, l'imparfait & le plus-que-parfait.
  • La route de Chlifa: Reading and discussion questions in Literature circles.
  • les devoirs:  20 - 30 min of French - reading, review...
FSF 1D
  • le but d'apprentissage:  Comment parler des monstres.
  • le passé composé:  écoute: avoir ou être
    • cards - worked with partner to decide if sentences correct or not.
    • some time in class to work on handout package
  • les monstres: continued discussion and vocabulary building in groups on chart paper.  We will present group definition of "Qu'est-ce que c'est qu'un monstre?" on Friday.
  • les devoirs: le passé composé - handout package should be completed for Friday.  Summative Test is Tues. Apr. 24.
FSF 2D
  • le but d'apprentissage: Comment parler du passé.
  • lesson & activity (posters) & handout: le passé composé vs. l'imparfait - l'action interrompueQuiz: le vendredi 20 avril. Note: photos of our classification activity with cards for passé composé vs l'imparfait - les évenements specifiques vs les évenements habituels have now been added to the blog posting le jeudi12 avril 2012.
  • Checked La Machine à rajeunir: ch. 5.  Started reading ch. 6
  • les devoirs: Finish passé composé & imparfait handout to prepare for quiz Fri.
    • La machine à rajeunir - re-read section of ch. 6 that you read in class.
    • Upcoming: end of next week - summative test: le passé composé vs. l'imparfait

No comments:

Post a Comment