2012-04-25

le mercredi 25 avril 2012

Journal/blog assignment is due May 18.  See handout from February for details.
FIF 3U
  • le but d'apprentissage:  Comment exprimer les opinions, les sentiments et les doutes.
  • Worked on understanding different French accents.  Watched: Tête à Claques Ecole, Tête à Claques la secretaire, Tête à Claques la Bibliothèque
  • le subjonctif
    • Corrected fiche pg.125
    • lesson: les verbes à 2 radicaux & "il faut que"/ "il vaut mieux que" "il ne faut pas que" (handout, examples, discussion, blackboard)
    • activité 4 (oralement)
    • fiche pgs. 126 & 128
  • les devoirs:  20 - 30 min. French - le subjonctif (fiches, review), La Route de Chlifa (to end 117 by Tues. May 1), journal/blog
FSF 1D
  • le but d'apprentissage:  Comment parler du passé.
  • Movie: le veterinaire et Mme Vandertramp (review of le passé composé + être)
  • test d'écoute: Les Dents de la mer & La créature de la Lagune Noire (handout and CD). Watched movie trailer: la créature de la lagune noire first.
  • parlons: avec un partenaire: Qu'est-ce que tu as fait l'été passé?  Discussed how to acheive level 4 for paragraph for test tomorrow and practised.
  • Time to prepare for test tomorrow: Make "cheat sheet" (we made a sample starter on the board together), review and re-do practice papers, SmartBoard activities, small group discussions, make and do practice tests, etc.
  • les devoirs:  Study le passé composé for test tomorrow (make sure you know meanings of verbs also), create own monster.
FSF 2D
  • le but d'apprentissage: Comment parler du passé.
  • Parlons: Qu'est-ce que vous faisiez et ne faisiez pas pendant les fêtes quand vous étiez plus jeune?
  • Work/study time: le passé composé vs. l'imparfait - to prepare for summative test tomorrow.  Active studying - re-writing notes, checking handouts from yesterday (includes pre-test), making a "cheat sheet", teaching each other, etc.
  • les devoirs: le passé composé vs. l'imparfait - prepare for summative test tomorrow

No comments:

Post a Comment