2014-02-06

le jeudi 6 février 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous montrons ce qu'on sait déjà.
  • Speaking activity: Talked about what we did yesterday (Chef à l'école unless absent, then said what did instead of school) & enjoyed more "Langues de Chat".
  • Diagnostic test: vocabulary & language structures.
  • Started project: Qui suis-je?
    •  Did model: Qui est votre prof? (handout)
    • Went over assignment sheet - requirements, steps & due dates.
    • Time to work on idea sheet (chart on back of assignment sheet).  Due Tues. Feb. 11.
      • computer time in class Feb. 13 & 19.
  • les devoirs:
    • Work on idea sheet for Qui suis-je.  Due Tues. Feb. 11.
      • le brouillon (draft) dû le jeudi 13 fév.  
      • la bonne copie (good copy) dû le 19 fév.
    • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment se décrire en employant le processus d'écriture.
  • Watched Vive le vent & did speaking activity in groups - describe what saw and/or give opinion.  Emphasized the importance of speaking entirely in French.
  • les verbes réguliers au présent: diagnostic test & review lesson.
  • work time: assignment "Moi-même": diagnostic/formative written composition.  See handout for details.  "le plan" - dû demain:  le vendredi 7 février.
    • le brouillon dû le 13 février.  We are booked into the library with the computers there to work on editing that day.
    • la bonne copie dû le 19 février.  We are booked into the computer lab that day.
  • les devoirs:
    • Moi-même - le plan - dû le vendredi 7 février.
    • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.

No comments:

Post a Comment