2014-02-26

le mercredi 26 février 2014

Course selection option sheets are due Feb. 28, 2014.
FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous découvrons les connections entre les langues.
  • Introductory Spanish lesson with Senora DiGiacinto.
  • les adjectifs:
    • Checked: Note (chart) completed (checked & corrected from les adjectifs: les clefs de réponses).
    • Some review in class - game "Serpents et Echelles"
    • Test Thurs. Feb 27.  Use handout "les adjectifs pour le test" to help prepare for test.
  • period 1: Did self-assessment for learning skills and work habits. Period 3 did it yesterday.
  • project: Qui suis-je?   hand in if not already submitted.  Keep an electronic version in your files.
        • les devoirs:
          • Qui suis-je if not already done.  La bonne copie (good copy) dû le 19 fév.
          • les adjectifs:  test: Thurs. Feb. 27 
          • Journal/blog: follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week: l'hiver, la météo.
          • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.

        FIF 1D
        le but d'apprentissage (learning goal): Nous découvrons les connections entre les langues.
          • Introductory Spanish lesson with Senora DiGiacinto.
          • les verbes au présent: 
          • assignment "Moi-même": Was due Feb 19.  Hand in asap if not already submitted. 
            • les devoirs:
              • les verbes au présent:  Test le 27 fév.
              • Journal/blog: assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week: l'hiver, la météo.
              • Moi-même -la bonne copie (and all parts) - dû le 19 février.
              • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.

            No comments:

            Post a Comment