2014-02-07

le vendredi 7 février 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écouter.
  • Watched Nous sommes l'hiver & talked about watching Olympic coverage in French to improve oral comprehension.
  • Worked on project: Qui suis-je?
    • Follow instructions on assignment sheet - requirements, steps & due dates.
    • Time to work on idea sheet (chart on back of assignment sheet).  Due Tues. Feb. 11.
      • computer time in class Feb. 13 & 19.
  • Watched DVD Le Bossu de Notre-Dame.
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine, but, if behind: 
    • Work on idea sheet for Qui suis-je.  Due Tues. Feb. 11.
      • le brouillon (draft) dû le jeudi 13 fév.  
      • la bonne copie (good copy) dû le 19 fév.
    • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.
    • Watch Olympics on TV in French.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écouter.
  • Watched Nous sommes l'hiver & talked about watching Olympic coverage in French to improve oral comprehension.
  • work time: assignment "Moi-même": diagnostic/formative written composition.  See handout for details.  "le plan" - dû:  le vendredi 7 février.
    • le brouillon dû le 13 février.  We are booked into the library with the computers there to work on editing that day.
    • la bonne copie dû le 19 février.  We are booked into the computer lab that day.
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine, but, if behind: 
    • Moi-même - le plan - dû le vendredi 7 février.
      • le brouillon (draft) dû le jeudi 13 fév.  
      • la bonne copie (good copy) dû le 19 fév.
    • organize binder with dividers and get signature on course outline if not already done.
    • Watch Olympics on TV in French.

No comments:

Post a Comment