2014-03-31

le lundi 31 mars 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au passé..
    • Watched Têtes à Claques La pêche for global comprehension.
    • Took up test from Friday: les verbes au présent.  There will be an opportunity for a re-test in 2 weeks for students who wish to try the test again.  We discussed the importance of applying what they have learned in their writing.
    • lesson: le passé composé + avoir + les verbes réguliers: discussion, examples, note, SmartBoard, handout
    • Production écrite: DELF A1, pg. 51. - remplir un formulaire- continued work.  Assessment tomorrow.  Will be able to use binder to help with assessment.
    • Chanson: Alizée: A cause de l'automne and filled in words.  Will need to complete on own - slow wifi today.
    • les devoirs: 
      • review les verbes au passé composé + avoir
      • les formulaires - review and make sure binder is complete.  Asssessment on Tues Apr 1.
      • Journal/blog: follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week: le poisson d'avril
    FIF 1D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler des événements au passé..
      • Watched Têtes à Claques La pêche for global comprehension.
      • Took up test from Friday: les verbes au passé composé + avoir
      • lesson: le passé composé + être: discussion, video, examples, note, handout - see below for answer key
      • les devoirs: 
        • le passé composé + être- review, complete handout if not done in class
        • Journal/blog: assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  le poisson d'avril

      No comments:

      Post a Comment