2014-03-18

le mardi 18 mars 2014

Preliminary reports were distributed March 6.  Students have an appointment handout for parents to communicate with teachers to arrange interviews March 27, 5 - 7 pm.
FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux parler, écouter et écrire.
  • Interaction orale - le congé de mars & les questions.
  • Compréhension orale: DELF A1, pgs. 15 - 16
  • Production écrite: comment remplir un formulaire - fiche d'explication et de travail
  • les verbes au présent
    • 2 handout packages: complete, check and correct one for Wed. March 19 and the other for March 21.  See answer keys at back of classroom and in separate blog post FSF 1D les verbes au présent les clés de réponses  This blog entry should now have all answer keys.
    • work/game/practice time in class today.
    • There will be a test of these verb forms on March 27.
  • Tomorrow: period 1 class will be in computer lab 210, period 3 class - bring laptops or tablets to class if possible and if you wish
  • les devoirs: 
    • work on les verbes au présent - chart was due Thurs Mar 6, packages due March 19 & 21.  Test Thurs March 27.
    • Journal/blog: follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week: la relâche de mars, l'avion qui a disparu.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des évenements au passé.
  • le passé composé -  les verbes avec avoir, réguliers - diagnostic quiz
    •  irréguliers - handout - checked and corrected
  • Notre-Dame de Paris
    • chapter 2 - corrected questions 3 - 6, re-read & make vocabulary list of unfamiliar words with definitions.  
  • les devoirs: 
    • le passé composé - review, practise
    • Notre-Dame de Paris:  Re-read ch. 2 & make vocab list
    • Journal/blog: assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  la relâche de mars, l'avion qui a disparu.

No comments:

Post a Comment