2014-04-28

le lundi 28 avril 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé et à mieux comprendre le français oral.
  • Watched Speed-dating A Ma France  and Speed-dating B and did comprehension activity. We will be doing Speed-dating with our monsters next week.
  • le passé composé -  Remember you are using le passé composé in your monster project, so you can learn and study as you are working on the project.
    • test sommative - le 2 mai
  • Mon Monstre - la tâche finale:  
    • Handed back le plan with feedback.  If not done/handed in on Friday, must complete for Monday April 28.
    • Work on le brouillon - due tomorrow.  Follow assignment handouts & due dates (see photo below).  There is work time in class, but some work will need to be finished at home.  Use le paquet de fiches de références - lots of resources, vocabulary, expressions - to help in planning and writing.
    • les devoirs:
      • Mon Monstre - create your monster
        • le monstre - le 25 avril
        • les idées, le plan - le 25 avril
        • le brouillon - le 29 avril
        • la bonne copie - le 2 mai (Nous avons la salle des ordinateurs le 1er mai)
        • la partie orale - le 7 mai




      • le passé composé - test - le 2 mai
      • Journal/blog:  Should have at least 9 entries done by now.  Follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  my goals for the last 2 months of the semester, 
    FIF 1D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous révisons et comprendre Notre-Dame de Paris.  Nous parlons des événements au passé.  Nous apprenons comment faire le processus d'écriture.
    • Speaking activity:  What was grade 8 like?
    • l'article du journal (newspaper article) - Notre-Dame de Paris  
      • le gabarit/ le plan - assessed and returned.  (was due on Fri. Apr. 25)
      • Work time - le brouillon.  Due tomorrow.  In computer lab on Thurs. May 1 to work on good copy which is due Fri. May 2.
      • for ideas if needed: Photos of posters and Mlle Kaestner's notes are at Notre-Dame de Paris - les résumés des chapitres.  Students choose one major event from the book as the subject of their newspaper article for la tâche finale. 
      • la tâche finale pour NDP - les fiches, du temps à travailler en class.   Work time in class today.  Follow assignment package carefully to make your work easier and better. Use le passé composé & l'imparfait in your article.  About 25 sentences in total.
        • les devoirs: 
            • Notre-Dame de Paris - l'article du journal 
              • le gabarit - le 25 avril (at end of class)
              • le brouillon - le mardi 29 avril
              • la bonne copie - le vendredi 2 mai (in computer lab le 1er mai) 
            • l'imparfait vs. le passé composé - review - test sommative le 2 mai
            • Journal/blog: Should have at least 9 entries done by now.  Follow assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.   Topic suggestions this week:  mes buts pour les derniers 2 mois du semestre, mes projets pour l'année prochaine/ l'été

          No comments:

          Post a Comment