2014-04-25

le vendredi 25 avril 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé et à mieux comprendre le français oral.
  • Listened and filled in words for Simple Plan: Jet Lag and short discussion.
  • le passé composé - review - took up handout from yesterday.  Remember you are using le passé composé in your monster project, so you can learn and study as you are working on the project.
    • test sommative - le 2 mai
  • Speaking activity - 4 Coins - les saisons
  • Mon Monstre - la tâche finale:  
    • Handed in le plan and, if done, a photo or drawing of your monster.  If not done/handed in, must complete for Monday April 28.
    • Follow assignment handouts & due dates (see photo below).  There is work time in class, but some work will need to be finished at home.  Use le paquet de fiches de références - lots of resources, vocabulary, expressions - to help in planning and writing.
  • DVD: la Reine des neiges
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine if caught up.
    • Mon Monstre - create your monster
      • le monstre - le 25 avril
      • les idées, le plan - le 25 avril
      • le brouillon - le 29 avril
      • la bonne copie - le 2 mai (Nous avons la salle des ordinateurs le 1er mai)
      • la partie orale - le 7 mai




    • le passé composé - test - le 2 mai
    • Journal/blog:  Should have at least 8 entries done by now.  Follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  La Pâque (Passover), Les Pâques (Easter) - use le passé composé to tell what you did over la longue fin de semaine.
FIF 1D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous révisons et comprendre Notre-Dame de Paris.  Nous parlons des événements au passé.  Nous apprenons comment faire le processus d'écriture.
  • Listened and filled in words for Simple Plan: Jet Lag and short discussion.
  • l'article du journal (newspaper article) - Notre-Dame de Paris  
    • Group work from yesterday - presented une ligne de temps (timeline) for each chapter of book.  Photos of posters and Mlle Kaestner's notes are at Notre-Dame de Paris - les résumés des chapitres.  Students will choose one major event from the book as the subject of their newspaper article for la tâche finale. 
    • la tâche finale pour NDP - les fiches, du temps à travailler en class.  Le gabarit (triangle to plan events) will be due at the end of class today.  Work time in class today.  Follow assignment package carefully to make your work easier and better. Use le passé composé & l'imparfait in your article.
      • Pas de devoirs pour la fin de semaine if caught up.
          • Notre-Dame de Paris - l'article du journal 
            • le gabarit - le 25 avril (at end of class)
            • le brouillon - le mardi 29 avril
            • la bonne copie - le vendredi 2 mai (in computer lab le 1er mai) 
          • l'imparfait vs. le passé composé - review - test sommative le 2 mai
          • Journal/blog: Should have at least 8 entries done by now.  Follow assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.   Topic suggestions this week:  La Pâque (Passover), Les Pâques (Easter) - use le passé composé & l'imparfait to tell what you did over la longue fin de semaine.

        No comments:

        Post a Comment