2014-04-08

le mardi 8 avril 2014

FSF 1D  
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé..
    • speaking - Take your partner cards - l'horaire d'une classe d'échange
    • le passé compose + avoir + les verbes irréguliers: review, SmartBoard activities, examples, speaking, practice handouts 2 pages double-sided which we explained and started in class, to be completed for homework - finished, checked and corrected for Thurs Apr 10 - answer keys posted at back of classroom and at les réponses: le passé composé + avoir + irréguliers
      • quiz Fri Apr 11 - p.c. avoir with regular and irregular verbs
    • Watched DVD Bourne Identity
    • les devoirs: 
      • Review/study les verbes au passé composé (avoir).  Complete handouts for Thurs Apr 10.  Test: le vendredi 11 avril
      • review les verbes au présent: optional re-test next week
      • Journal/blog: follow handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FSF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week: la fin de semaine passée, hier, or something where you talk about what you did in the past using le passé composé or critique of film The Bourne Identity
    FIF 1D
    le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment parler et écrire des événements au passé..
      • le passé composé + être:  quiz - diagnostic
        • test: tous les verbes (avoir & être) le vendredi 11 avril
      • Notre-Dame de Paris
        • chapter 6 -   checked and corrected questions # 1 - 3 (answer photo posted below), discussed # 4 & 5 in in jig-saw groups
      • Watched DVD musical Notre-Dame de Paris
        • les devoirs: 
          • le passé composé - all verbs: test le 11 avril (vendredi)
          • re-read NDP ch 6 to understand it better
          • Journal/blog: assignment handout.  Due May 16, 2014. Special blog entry FIF 1D journal/blog will be updated weekly.  Topic suggestions this week:  un critique du film Marie Antoinette

        No comments:

        Post a Comment