2014-10-20

le lundi 20 octobre 2014

FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire.
  • Speaking activity: Ma fin de semaine passee
  • Cyrano de Bergerac
    • presentation assignment - time to work  in groups- see handout for details.  Keep track of work done using work log sheets.  Presentations will begin next week - Acte II scenes 1-6 on Thurs. Oct 23.  We will be in the computer lab on Tues, Oct 21, so students will have ready access to Bon Patron - editing and corrections and Socrative
  • les devoirs:
    • Cyrano - prepare for presentations
    • journal/blog entry for this week - suggested topics: mon livre/mon film/mon emission de television favori - Ecris de pourquoi c'est ton favori et de l'influence de la vie ou Diwali - une fete des lumieres indienne ou - votre choix.  Students should have at least 6 entries completed by the end of this week to be on track.
      FIF 1D
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écrire et lire.
      • Speaking activity: Ma fin de semaine passee
      • Notre Dame de Paris
        • ch.5 and 6 - Read together with CD, discussed briefly. 
        • Re-read chapters 5 & 6 and do ch.5 activities 1, 2 & 3 and ch. 6 activities 1 - 5.  Complete for Wed. Oct.22.  Time to work in groups or on own in class.  Finish for homework.
      • les devoirs:
        • Notre Dame de Paris - see above (ch.5 & 6)
          • journal/blog entry for this week - suggested topics: mon livre/mon film/mon emission de television favori - Ecris de pourquoi c'est ton favori et de l'influence de la vie ou Diwali - une fete des lumieres indienne ou - votre choix.  Students should have at least 6 entries completed by the end of this week to be on track.
              FSF 2D
              le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire.
              • Les cercles littéraires - Literature circles - first group session.
                • les devoirs:
                  • journal/blog entry for this week - suggested topics: mon livre/mon film/mon emission de television favori - Ecris de pourquoi c'est ton favori et de l'influence de la vie ou Diwali - une fete des lumieres indienne ou - votre choix.  Students should have at least 6 entries completed by the end of this week to be on track.

                No comments:

                Post a Comment