2014-10-27

le vendredi 24 octobre 2014


St. Donat French experience program Jan.28 - Feb. 1, 2015 has been approved.  See Ms.K-J for details and forms if interested.  Forms and deposit of $100 due by Oct.31.
FIF 2D
le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire et ecouter.
  • Cyrano de Bergerac
    • Quiz - Acte II scenes 1-6.  Students were given time to check crossword puzzle from yesterday and were allowed to use the handout given yesterday.
    • Presentations continue next week - Acte II scenes 7 - 11 on Mon. Oct. 27
    • DVD
  • Pas de devoirs pour la fin de semaine as long as you are caught up.
    • Cyrano - may need to prepare for presentations
    • journal/blog entry for this week - suggested topics: mon livre/mon film/mon emission de television favori - Ecris de pourquoi c'est ton favori et de l'influence de la vie ou Diwali - une fete des lumieres indienne ou - votre choix.  Students should have at least 6 entries completed by the end of this week to be on track.
      FIF 1D
      le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux écouter et lire.
        • Notre Dame de Paris
          • checked and corrected ch.7 activities 1 & 3, and ch. 8 ex. 1 & 2
          • musical - watched more
        • Pas de devoirs pour la fin de semaine as long as you are caught up.
          • Notre Dame de Paris - re-read first 8 chapters if haven't already read at least twice.
          • journal/blog entry for this week - suggested topics: mon livre/mon film/mon emission de television favori - Ecris de pourquoi c'est ton favori et de l'influence de la vie ou Diwali - une fete des lumieres indienne ou - votre choix.  Students should have at least 6 entries completed by the end of this week to be on track.
              FSF 2D
              le but d'apprentissage (learning goal): Nous apprenons comment mieux lire.
              • Watched St. Donat DVD
              • Les cercles littéraires - Literature circles - group session.
                • discussed summary presentations.  Preparations will start next week as groups finish their book.  Oral presentation will include:
                  • Identify the book - author, short summary (8 - 10 sentences), characters, setting.
                  • Each member of the group will address - liked/didn't like the book and why, and connections to their own life.  They will also submit this part in written form - an informal written piece, not a formal essay.
              • Pas de devoirs pour la fin de semaine as long as you are caught up.
                • journal/blog entry for this week - suggested topics: mon livre/mon film/mon emission de television favori - Ecris de pourquoi c'est ton favori et de l'influence de la vie ou Diwali - une fete des lumieres indienne ou - votre choix.  Students should have at least 6 entries completed by the end of this week to be on track.

                No comments:

                Post a Comment