2012-05-10

le jeudi 10 mai 2012

Journal/blog assignment is due May 18. See handout from February for details.
FIF 3U
  • le but d'apprentissage: Comment exprimer les opinions, les sentiments et les doutes.
  • La Route de Chlifa: Content quizzes continue this week.
    • le jeudi 10 mai: pgs. 119-151
    • le vendredi 11 mai: pgs.153-173
  • le subjonctif - test: le subjonctif passé - la formation Fri May 11.
  • les devoirs:  Prepare for tomorrow: quiz La Route de Chlifa pgs. 153-173 and test: le subjonctif passé - la formation.
FSF 1D
  • le but d'apprentissage:  Comment parler des monstres.
  • Watched Ma France: Arrangements video B and Ma France: Arrangements video C then tried the tongue twisters "Je veux et j'exige." and "pruneau cru, pruneau cuit".
  • Mon Monstre: Reviewed success criteria, then work time to finish editing and write good copy.  Next week we will be preparing and doing the "speed dating" activity.
  • les devoirs:  Finish Mon Monstre - due tomorrow (but can hand in on Monday with no late note).
FSF 2D
  • le but d'apprentissage: Comment dramatiser une histoire.
  • In computer lab to edit video "La machine à rajeunir"
  • les devoirs:  20 - 30 min of French - editing video, reviewing notes, watch DVD, internet practise, etc.

No comments:

Post a Comment